بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائهشده مشارکت میکنند. بسیاری از این نظرات، گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آنها نسبت به وقایع روز است. گزیدهای از نظرات مخاطبان را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.
مخاطبان «الف» نظرات خود را ذیل خبر رهبر انقلاب: نظر دیگری داشتم اما به دلیل تعهد رئیس جمهور برای پاسداشت حقوق ملت، آن را پذیرفتم بیان کردند که تعدادی از آنها را میخوانیم:
*هوشمندانه بود ۱. افزایش قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده ۲. راضی نگه داشتن اقلیت داخل خیابونها عالی
*صادقانهوصریحوهوشمندانهبود.اتمامحجتباتیممذاکره کنندهبرای امتیاز ندادن بهدشمن دادناطمینانبهاکثریتحاضردر میدانوخیابان .
****
خبر توضیح شبکه خبر درباره اظهارات یک نماینده مجلس روی آنتن با نظرات و واکنش همراهان «الف» مواجه شد:
*توضیح شبکه خبر درباره اظهارات یک نماینده مجلس روی آنتن، لزوم استعفای مدیرکل و برخورد با خاطیان
*برخی افراد سود خود را در جنگ و تحریم می بینند.
*سازمانصداوسیمایجمهوریاسلامیایران بایدازبایکوتخبریونقضقانوناطلاعات آزادپرهیزکنه نبویاننمایندهیهمهیمردمایرانهوتمام حرفهاییکهگفتهمستندوقانونیه
*بجای کتمان و تهدید نماینده ملت و اخراج عوامل بهتره مدعیان را برای مناظره و پاسخگویی به مطالبات مردم و رهبری دعوت کنید
*چه ربطی به مدیر داره ؟؟؟ مگه مدیر شبکه می تونه پیش بینی کنه طرف چی می گه ؟ نماینده رو برید بگیرید که این اطلاعات رو از کجا اورده و با چه مجوزی نگه داشته
*درود بر نماینده عدالت خواه که راه رهبری را ادامه داد و دست خیلی ها را رو کرد عاقبت به خیر شدی
*نه رسانه ملی و نه هیچ قدرت دیگری به استثناء ولی فقیه نمیتونه برای تبیین اوامر رهبری توسط نماینده ملت تعیین تکلیف کنه
*چنین افرادی که حتی فهم محرمانگی مکاتبات را ندارند مدعی هستند خیر و صلاح مردم ایران را فقط آنها می فهمند و بقیه خائن هستند
*اینهم نمایشی است و هیچ کاری با فرد خاطی نخواهید کرد.
*حالا خوب است خود رهبری همه چیز را گفت ولی نمی توانید به ایشان چیزی بگویید!!!
*مهمان و مهمانان همیشگی صدا و سیما را مردم بخوبی میشناسند
*وقتی آب جوی برود دیگر بر نمیگردد و بهتر است به جای این محدودیت درست کردن ها برگردید به نظر امام جامعه تا مقداری جبران کرده باشید
*اتفاقا آقای نبویان اظهارات بسیار کاملی دارند و انسان بسیار ولایتمدار و همه چیز تمامی هستند اظهارات شما ناقصه برید فکری به حال خودتون بکنید . هیچ کس هم نمیتونه با ایشون هیچ کاری بکنه . ما همه مردم پشت ایشون و کسی هستیم که از رهبر دفاع میکنه
*دادستان نمی خواهد در مودد افشای اسناد سری و محرمانه نظام ورود کنه؟ یابعضی مستثنی هستند.
*خودمون همش رو میدونستیم و می دونیم
*عجب منطقی دارید،حرف راست وصادق،حکمش ،برکناری وپیگیری قضایی؟؟؟
*این برنامه که از صدا وسیما پخش شده ،پس چرا خبر رو مبهم میدید لااقل از اسم اون برنامه و نماینده نام میبردید
*****
مخاطبان «الف» نظرات خود را ذیل یادداشت آقای رئیسجمهور؛ دشمن هم صدای شما را میشنود! بیان کردند که تعدادی از آنها را میخوانیم:
*باید به ایشون یادآوری کرد که این صحبت ها برازنده شما نیست و دشمن سوء استفاده می کند! مشاوران ایشون چه کسانی هستند؟
*پزشکیان با صداقت با مردم سخن می گوید . آنها که راضی نیستند دلیلش این هست که همین مردم را دشمن خود می دانند. منظورشان آمریکا و اسرائیل نیست.
*این حرفها نه از سر سادگی است و نه بی اطلاعی بلکه دادن پالس ضعف تسلیم به دشمن اونهم وسط مذاکرات است
*دشمن آن قدر کانال های مطمئن داره که نیازی به این شنود نداره تازه اون هم میدونه تصمیم رو مداح و مجری و،،،می گیرند
*دولتی که از روز اول ناکارآمد باشد طبیعی هست و دودش تو چشم همه رفته و خواهد رفت
*دشمن که میداند اینها را برای دوستان نادان داخلی میگویند.
*بایست جلو تندروها و مخالفان توافقنامه را گرفت . اگر رییس جمهور شفاف سازی نکند و جواب تندروها و مخالفان توافق را ندهد متهم می شود به کم کاری در حالی که همه می دانند در این شرایط جنگی ایشان به بهترین نحو کشور را اداره کردند و نگذاشتند کشور با کمبودی مواجه شود. و متاسفانه کاسبان تحریم و سو استفاده کنندگان و فرصت جوها با احتکار و گرانفروشی ارزاق عمومی باعث وضع موجود شدند و همین ها با همراهی دشمن و همراهی یک عده ساده دل نسبت به توافق حاصله متعرض اند .... در چنین شرایطی این رییس دولت است که بایستی شفاف سازی کند و به مقام دفاع از عملکرد دولت برآید. همه باید حامی دولت باشیم و خادم ملت را تا رسیدن به اهداف و رفع کامل تحریم ها حمایت کنیم.
*اونایی که برای زدن حرف حق رهبر از زبون یک نماینده ، اونجور جار و جنجال میکنن ، در برابر اینهمه پالس ضعف و گرای مشکلات که همیشه پزشکیان به دشمنان این کشور میده ، ساکت هستن
*پزشکیان مثل روحانی ، عامدانه .... ، این حرفا رو میزنه
*ایا دشمنان صدای منتقدان دولت را نمی شنوند؟
*درود بر پزشکیان عزیز. نمیشود که دولت از خودش دفاع نکند
*دشمن می شنود اما برخی خوارج مسلک سعی در نشنیدن دارد
*دشمن وضعیت ما را از خودمان بهتر میداند...
*اگر حرف حقی هست باید گفته شود.مگر خارجی ها و دشمن از وضعیت ما از خود ما آگاه تر نیست؟! مگر بخشی از این مصایب دست پخت دشمن نمی باشد؟!! لذا مسأله باید مطرح شود و همه صاحب نظران راه حل های خود را برای رفع آن ارایه دهند.







