معاون ترامپ درباره سلام و احوالپرسی نکردن عراقچی با او در نشست سوئیس توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش «انتخاب»؛ بخشهایی از مصاحبه او به شرح زیر است:
خبرنگار: دیروز لحظهای پیش آمد که آقای عراقچی وارد اتاق شد و با شما سلام و احوالپرسی نکرد. شما هم دست ندادید و بعد او از اتاق خارج شد. آیا این را بیاحترامی به خودتان تلقی کردید؟
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا گفت: «نه... باور کنید، ماههای اخیر وقت زیادی را با ایرانیها سر و کار داشتم. بعضیوقتها بهنظرم میرسد که آنها بهعنوان مذاکرهکننده، بسیار گیجکننده هستند.
چیزی که برایم کمی خندهدار بود این است که بعد از آن جلسهٔ اولیه، یک طوفان در شبکههای اجتماعی بهپا شد که همه میگفتند ایرانیها دارند مذاکره را ترک میکنند، ولی ما بعد از آن حدود ۹ ساعت دیگر با آنها به گفتگو ادامه دادیم.
پس فقط به رسانهها توصیه میکنم که کمی به آنچه از شبکههای اجتماعی ایران بیرون میآید، بدبین باشند.
آنها میتوانند مذاکرهکنندگان گیجکنندهای باشند، اما احساس میکنیم که در حال پیشرفت هستیم.»







