بعد از قطعی شدن حذف تیم ملی، طبیعتا مهدی طارمی به خاطر خراب کردن پنالتی‌اش، به عنوان یکی از مقصران حذف تیم ملی شناخته می‌شود، مطرح شدن برخی اخبار درباره دلیل انتخاب طارمی به عنوان پنالتی‌زن اول تیم ملی، باعث شده که امیر قلعه‌نویی و همکارانش هم سوژه انتقادهایی شوند.

داستان از این قرار است که گفته می‌شود کادر فنی تیم ملی دلیل خاصی برای انتخاب مهدی طارمی به عنوان پنالتی‌زن اول داشته و می‌خواسته با این کار، به کاپیتان تیم ملی برای رسیدن به رکورد گلزنی در دو جام جهانی متوالی، کمک کند تا طارمی هم مثل رضاییان، هم در جام جهانی 2022 گل زده باشد هم در جام جهانی 2026.

گویا به جز طارمی، نفراتی مثل سامان قدوس و رامین رضاییان هم قابلیت زدن پنالتی را داشتند و حتی این خبر هم مطرح شد که قدوس قصد داشته پنالتی بازی دیروز را بزند اما با منطق کادر فنی تیم ملی، طارمی پشت توپ قرار گرفت.

البته که طارمی موفق شده بود از بازیکن مصر پنالتی بگیرد و طبیعی بود که او بیشتر از بقیه ملی‌پوشان، شانس قرار گرفتن پشت توپ را داشته باشد.

بازیکنی که در تمرینات، اکثر ضرباتش را به سمت چپ خودش و سمت راست دروازه‌بان زده بود اما در بازی دیروز تصمیم متفاوتی گرفت و گلر مصر هم دست او را خواند و بقیه ماجرا که نیاز به توضیح ندارد.