حوزه/ در راستای زنده نگه داشتن پیام ایثار، فداکاری و خدمت به جامعه که از نهضت امام حسین(ع) الهام گرفته میشود، شیخ محمد عبدو، مدیر معاون حوزه علمیه امام صادق(ع)، برنامه اهدای خون را در شهر دارالسلامِ تانزانیا برگزار شد، هدایت کرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، این برنامه از سوی جامعه شیعیان تانزانیا (TIC) با همکاری حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد و بخشی از فعالیتهایی به شمار میرود که هر سال در ماه محرم با هدف زنده نگه داشتن پیام کربلا و نشان دادن همبستگی و خدمت به جامعه انجام میشود.
این طرح اهدای خون، هر سال به عنوان نمادی برای یادآوری حوادث جانسوز کربلا اجرا میشود؛ جایی که خون انسانهای نیکوکار و بزرگوار، به رهبری امام حسین(ع)، در راه دفاع از حق، عدالت و آموزههای اصیل اسلام، مظلومانه بر زمین ریخته شد.
این برنامه با مشارکت گسترده مؤمنانی برگزار شد که به صورت داوطلبانه برای اهدای خون و کمک به بیماران و افراد نیازمند این خدمت حیاتی حضور یافتند؛ اقدامی که به عنوان یک مشارکت بزرگ انسانی و اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفته است.
شرکتکنندگان در این برنامه اظهار داشتند که اهدای خون در ماه محرم، یکی از راههای تبدیل آموزههای عاشورا به اقدامات عملی و واقعی است که برای مردم سودمند و نافع است. آنان همچنین بر اهمیت تداوم چنین فعالیتهایی که جان انسانها را نجات میدهد، تأکید کردند.
این برنامه در فضایی سرشار از همبستگی، ایثار و محبت به اهلبیت(ع) برگزار شد و بخشی از مراسم و برنامههای ماه محرم به شمار میرود که در مناطق مختلف تانزانیا ادامه دارد و هدف آن زنده نگه داشتن پیام امام حسین(ع) از طریق خدمت به جامعه و انجام اعمال خیر و نیکوکارانه است.







